fredag 10 februari 2012

Robin Justin

-----------------DeAd IslanD------------------
Utvecklare är Deep Silver i Techlandkina.
Genre är Actionäventyr,Survival horror och Rollspel.
Perspektive är första personen

Gameplay

Spelet innehåller en öppen spelvärld som spelas i förstapersonsperspektiv, och fokuserar på närstrider med zombier, fordonstrider samt olika rollspelselement. Spelvärlden Banoi är mycket stor och innehåller en interaktiv strand/resort-område, en stad och en djungel.
Till skillnad från andra zombiespel med Post-apokalyptiska teman så fokuserar Dead Island mer på närstrider istället för eldstrider och därför är närstridsvapen det bästa vapnen i spelet. Det finns ett par skjutvapen som man kan köpa från handlare på ön eller om spelaren utför ett uppdrag. Vapnen i spelet kan också uppgraderas och modifieras för att göra dem bättre. För att ändra ett vapen spelaren måste hitta följande: en arbetsbänk, en konstruktionslista, reservdelar och ett vapen. Varje vapen har också en kvalitetsnivå som identifieras på dess färg: såsom Common (vita), Uncommon (gröna), Rare (blåa), Unique (violett) och Exceptional (orangea).
Spelet innehåller ett lättanvänt uppgraderingssystem som hjälper spelaren att snickra med sin spelkaraktärs karaktärsdrag och förmågor.Erfarenhetspoäng, som spelaren erhåller när man besegrar ett antal zombier eller slutför olika uppdrag, kan användas för att förbättra spelkaraktärens Fury, Combat och Survival-egenskaper. Var och en av dessa egenskaper har sin egen uppsättning av uppgraderingar.
De vanliga zombierna i spelet är mestadels tröga och svaga, men det finns många farligare typer av zombier, såsom Infected, floater, Ram, Butcher och Suicider-zombier, var och en med sina egna unika förmågor och styrkor.
Det finns en hel del tillflyktsorter och fästen på ön, som en fyr eller en kyrka där spelaren kan gå in och skaffa vapen och prata med andra överlevare. Man kommer även att stöta på fientliga territorier på ön fullt med banditer.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar